Kako početi s e-commerce poslovanjem?

Dario Periškić

Dario Periškić

08.04.2020

kako početi s e-commerce poslovanjem

PODIJELI NAŠ BLOG

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Kasnimo li s e-commerce poslovanjem i online prodajom? Odgovor za mnoge tvrtke je na žalost da, jer su tvrtke koje nisu koristile taj kanal prodaje u ovoj situaciji pretrpjele velike gubitke i osvijestile da je to način poslovanja koji jednostavno više ne smiju ignorirati.

Mi u Hrvatskoj smo se razvijali u tom smjeru ali nekim svojim ritmom, usporenim ritmom. Ova situacija koja nas je sve zadesila trgnula je mnoge trgovce i ne samo trgovce već i mnoge proizvođače da traže jedan novi način prodaje. Novi način dolaska do kupca, jer svi uobičajeni kanali prodaje trenutno ne funkcioniraju. Naravno da su svi krenuli razmišljati u smjeru online prodaje.(e-commerce)

Koja je razlika između e-commerce-a i webshopa? U kratko e-commerce se odnosi na bilo koji oblik poslovne transakcije koja se obavlja na mreži. Kao npr. online aukcije, online prodaje karata, internet bankarstvo. Webshop je dio e-commerce-a, jedan od kanala prodaje koji koristimo za prodaju proizvoda i usluga.

Koliko je jednostavno ili komplicirano krenuti s e-commerce poslovanjem?

Mnoge tvrtke bi sada željele taj problem riješiti preko noći, no da li je to moguće? Postavlja se pitanje da li uopće razumijemo što je to webshop? Koje sve preduvjete trebamo ispuniti da bi napravili kvalitetan webshop i održivo online poslovanje?

Ne želim reći da je kompliciran ili kompleksan posao ali nije niti jednostavan, pogotovo kada ste investitor i trebate nekom reći što želite postići s e-commerce-om (online poslovanjem). Da budem jasan najlakše je izraditi webshop, ali što onda?

Vrlo lako se mogu napraviti greške koje se kasnije teško mogu ispraviti a da  uloženi novac neće donijeti rezultate koje očekujete jer ste nešto radili bez plana, promišljanja, na brzinu i na kraju dobili poluproizvod koji ne funkcionira kako treba. Ova tvrdnja dolazi iz čistog iskustva jer smo kao tvrtka koja izrađuje web stranice potrošili više vremena na neke nefunkcionalne postojeće webshop-ove nego što smo dobili zahtjeve za novima, a mnogima nije bilo pomoći pa smo ionako morali raditi potpuno nove.

Prije nego što krenete s e-commerce poslovanjem i izradom webshopa potrebno je zamisliti jednu situaciju i postaviti si par pitanja.

  • zašto želim krenuti s online poslovanjem i imati webshop
  • koliko želim ozbiljno pristupiti tom prodajnom kanalu
  • što sve moram poduzeti da online poslovanje postane profitabilno a webshop dodatni prodajni kanal
 

Odgovor na prvo pitanje je brzina i panika kao što se trenutno događa. Mnogi žele prebroditi ovu krizu rješavanjem zaliha bilo kakvim webshop-om pa kasnije razmišljati o funkcionalnosti i kvaliteti i dali uopće nastaviti ili se vratiti samo starom načinu poslovanja.

Drugo, totalno suprotno razmišljanje je spoznaja  što je to online poslovanje, što je zapravo imati webshop kao kanal prodaje? Kanal koji radi 0-24, može obuhvatiti puno širu populaciju nego klasična trgovina, kupci bez obzira na situaciju gotovo uvijek mogu imati pristup shopu i vjerojatno je profitabilan. Događa se osvještavanje, ubrzavanje digitalne transformacije poslovanja i zaključak da je to prodajni kanal budućnosti u koji treba ulagati ne samo u kriznim situacijama kada kupac nije u mogućnosti doći do Vašeg prodajnog mjesta, nego trajno.

e-commerce

U koliko se nalazite u ovoj prvoj skupini predlažem da pročitate nekoliko članaka i blogova na internetu te se uvjerite u moć e-commerce-a poslovanja. Siguran sam kada se malo bolje upoznate s brojkama i načinom funkcioniranja online prodaje da će te vrlo brzo promijeniti mišljenje i početi razmišljati kao ova druga skupina.

U koliko se nalazite u drugoj skupini upoznati se s mogućnostima e-commerca te već razmišljate kako organizirati webshop i što je sve potrebno za uspješno e-commerce poslovanje. Naravno da planirate uložiti što je manje moguće i da webshop bude što prije gotov i stavljen u funkciju. To je legitimno i sasvim logično razmišljanje poslovnih ljudi, no trebalo bi se zapitati kako se odvija poslovanje na webshopu i da li je moguće da webshop koji se izgradi preko noći s minimalnim troškom ima potencijal i mogućnosti za nadogradnju i daljnje razvijanje.

U koliko investitor nema jasnu sliku kako webshop funkcionira i što ga očekuje u drugom ili trećem koraku razvoja webshopa, onda to može postati jedan veliki problem. U tom trenutku webshop može postati vreća bez dna koja ne vraća uloženi novac te će investitor u jednom trenutku odustati od tog prodajnog kanala.

Kako bi taj scenarij izbjegli pokušajte zamisliti jedan jako veliki, ogroman shopping centar koji ima između 12-24 milijardi dućana i gdje dolaze svi ljudi na svijetu, gdje se ostvari promet od oko 27 trilijuna dolara

shopping centar

Sada zamislite svoj webshop u tom shopping centru. Postavite pitanja koja bi si inače postavili da otvarate stvarno trgovinu  u nekom shopping centru. Nema veze što zamišljate stvarni dućan a želite otvoriti virtualni. Glavna pitanja koja su bitna za održivost poslovanja su gotovo ista.

Skicirajte si ta pitanja i na razgovoru s agencijom koja će Vam raditi webshop slobodno postavite pitanja onako kako ste ih zamislili, kao da otvarate stvarni klasični dućan. Prava agencija će razumjeti Vaša pitanja i prilagoditi odgovore za webshop, te će Vam tako stvari postati jasnije.

Slobodno krenite od osnovnih pitanje pa sve do najdetaljnijih  koja se tiču samo Vaše tržišne niše. Popis će biti poprilično dugačak, ali vjerujte mi sigurno će se takav pristup isplatiti.

Nakon što se našli odgovore na gore postavljena pitanja i nakon što se odradili sastanak s potencijalnom agencijom za izradu webshopa ili sami došli do odgovora preko interneta dobit  ćete skicirane temelje vašeg webshopa. Nakon toga trebali bi znati što želite od webshopa i što Vas očekuje na putu do profitabilnog webshopa.

Sada ste spremi za sljedeći korak u izradi webshopa koji će u sebi sadržavati već konkretnije akcije za izgradnju e-commerce poslovanja.

Za uvod o e-commerce poslovanju ovo bilo dovoljno za početak, više detaljnih informacija u idućim tekstovima.

Ovo je poziv na buđenje onima koji su do sada spavali jer e -commerce je poslovanje budućnosti svake tvrtke , što prije uđete u trku veća je šansa za boljom pozicijom u ovom ogromnom shopping centru.

PODUJELI NAŠ BLOG

Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

Želiš li još puno toga naučiti o INBOUND MARKETINGU ?

Ako želite biti u toku s novostima na području inbound marketinga, inbound prodaje i digitalnog poslovanja upiši svoje podatke i primaj naš newsletter ! 

SJEDIŠTE

Analissa d.o.o.
Jelenčica 10
10 000 Zagreb
Croatia

O NAMA

Analissa tim

PRIMAJ NAŠE NEWSLETTERE

Ako želite biti u toku s novostima na području inbound marketinga, inbound prodaje i digitalnog poslovanja upiši svoje podatke i primaj naš newsletter !