Kako odabrati prikladnu webshop platformu

Dario Periškić

Dario Periškić

14.04.2020

webshop platforma

PODUJELI NAŠ BLOG

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

U prošlom tekstu pisali smo o tome kako je danas za svaku tvrtku koja se bavi trgovinom webshop postao ne odabir nego obavezni kanal prodaje da bi se osiguralo daljnje poslovanje i opstanak na tržištu. Ovdje ću Vam pokušati objasniti kriterije po kojima ćete najlakše odabrati vama prikladnu webshop platformu.

Na tržištu postoji nekoliko desetaka platformi za izradu webshopa. Samo ćemo spomenuti neke Wix, Shopify, WooCommerce, BigCommerce, Magento, Jimdo, LemonStand, Volusion, OpenCart, osCommerce i još poduži popis koji se nastavlja.

Svaka platforma nudi skup e-commerce značajki koje su ključne za svaki webshop koje su već sastavni dio osnovnog paketa. Problem nastaje u detaljima kada trebamo izabrati platformu koja će najviše odgovarati našoj vrsti poslovanja. Najgora situacija je kada se suočimo s pitanjima o kojima kao investitor webshopa nismo uopće razmišljali krenuvši u izradu webshop-a.

Samo ću Vam spomenuti nekoliko točaka koje bi morali upoznati i razmisliti o njima prije nego dođete na razgovor s nekom do agencija za izradu webshop-a. Da bi izbjegli nespremnost na pitanja koja će vam na tom sastanku biti postavljena od strane agencije ili da vi postavite prava pitanja agenciji na koje nemate jasan odgovor.

Popularnost webshop platforme

Pretražujući internet naći će te zanimljive odgovore i savjete kada je popularnost platformi u pitanju.

graph web platforms

Napomena : Uvijek budite svjesni toga da najpopularnija platforma ne znači da je ona najbolji izbor za Vas.

Features

Uspješnu platformu za Vaše poslovanje od neuspješne čine detalji (značajke). Upravo ti detalji (značajke) su ključne. S kupčeve strane bilo dobro razumjeti i komentirati s agencijom sljedeće detalje-značajke (features)

  • Product management features
  • Order management features
  • Multiple payment getaways
  • Customer management
  • Mobile friendly
  • Kvalitetni izvještaji prodaje i aktivnosti webshopa
  • Popusti, poklon kartice, poklon bonovi
  • Broj dodataka koji vam mogu olakšati poslovanjem povezivanjem s ostalim servisima

Dizajn

web dizajn

Da li Vam je bitan dizajn za Vaš webshop ili je webshop više orijentiran isključivo na prodaju. Kod odabira dizajna najvažnije je kakvu vrstu robe prodajete. Prodajete li npr. alat poput raznih bušilica ili skupu ekskluzivnu odjeću.

Cijena

webshop cijena

Vrlo rastezljiv pojam.

Na cijenu utječu brojni faktori kao npr hosting, plaćeni dodaci koji čini stranicu dizajnerski ljepšom i operativno funkcionalnijom.

Cijenu možete sniziti pametnim odabirom web platforme (za svoje potrebe, ne kupovati platformu koja ne odgovara vašoj tržišnoj ništi) i svojim angažmanom oko izrade web shopa (priprema kvalitetnih slika, tekstova) 

Također ovisi o veličini web shopa (što je sasvim logično) i kompleksnosti web shopa (koliko ima specifičnih zahtjeva za dodatnim programiranjem izabrane teme). Da li se izabrana tema može doraditi prema zahtjevu investitora pluginovima ili se mora uključiti old school kodiranje. 

Samo da spomenemo da se izrada webshopa može kretati od par tisuća eura pa do nekoliko desetaka tisuća eura. Kako sam rekao vrlo rastezljiv pojam.

Skriveni troškovi

Ovdje prvenstveno mislim na transakcijske naknade web platformi za korištenje gatewaya neke treće kompanije npr PayPala ili prilikom procesuiranja kartica.

Važno je koliko je platforma pogodna da sami radite neke osnovne promijene na njoj. Kao što je npr. učitavanje novih artikala ili promjena cijena koje možda Vi ili Vaši djelatnici možete odraditi i da to ne povećava cijenu web shopa, te da niste za svaku sitnicu vezani za agenciju koja Vam je izradila web shop. 

Ovaj blog sam pisao iz kuta gledanja jednog kupca kako bi se pripremili za osnovni sastanak s agencijom koja će Vam raditi web shop.  Upravo zbog toga nisam ocjenjivao web platforme. Cilj mi je bio skrenuti pažnju na ono o čemu kao kupac trebate razmišljati da bi došli donekle pripremljeni na sastanak s agencijom s kojom će te razgovarati o Vašem web shopu

U koliko želite više informacija bit će mi veliko zadovoljstvo podijeliti iskustva s Vama u direktnom kontaktu i razgovoru.

PODUJELI NAŠ BLOG

Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook

Želiš li još puno toga naučiti o INBOUND MARKETINGU ?

Ako želite biti u toku s novostima na području inbound marketinga, inbound prodaje i digitalnog poslovanja upiši svoje podatke i primaj naš newsletter ! 

SJEDIŠTE

Analissa d.o.o.
Jelenčica 10
10 000 Zagreb
Croatia

Analissa tim
O NAMA
MENU

PRIMAJ NAŠE NEWSLETTERE

Ako želite biti u toku s novostima na području inbound marketinga, inbound prodaje i digitalnog poslovanja upiši svoje podatke i primaj naš newsletter !