Da li znate koliko postoji vrsta mobilnih aplikacija?

John Doe

John Doe

Brigita Kuhar
20.10.2019

Analissa mobilne aplikacije

Da li znate koliko postoji vrsta mobilnih aplikacija?

Analissa mobilne aplikacije

Brigita Kuhar
20.10.2019

PODIJELI NAŠ BLOG

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Kada govorimo o mobilnim aplikacijama s točke korisnika znamo što nas zanima. Kao korisnik želimo da mobilna aplikacija bude brza, pregledna, jednostavna za upotrebu, jer kao krajnji korisnici nemamo vremena čekati. Želimo sve odmah i da nam je na dohvat ruke.

S druge strane ako smo tvrtka koje želi imati mobilnu aplikaciju stvari postaju puno kompliciranije. Pretpostavimo da kao manager neke tvrtke znamo koliko su u današnje vrijeme bitne mobilne aplikacije upravo iz gore opisanih zahtjeva krajnjeg korisnika.

Nekoliko statističkih podataka, samo za one neodlučne ako takvi uopće još postoje. Da li imati vlastitu mobile app ill ne, navest ćemo samo par podataka :

  • 52.2 % on line prometa u 2018 dolazi s mobilnih uređaja
  • 89 % ljudi koristi mobitel kako bi komentirali svoje postkupovno (kupovno) iskustvo
  • 2 puta više interakcije s brendom ostvaruje se preko mobitela nego i kroz i jedan drugi kanal komunikacije
  • Preko 90 % korisnika prvu informaciju o brendu traži preko mobitela.

Iz ovih podataka je vidljivo koliko je nužno bitno imati barem mobile responsive stranicu ako ne i vlastitu mobilnu aplikaciju.
No definitivno za poslovni iskorak je nužno imati vlastitu mobile aplikaciju.

Postavlja se pitanje kako izabrati mobilnu aplikaciju, kakva nam je mobilna aplikacija potrebna. Kada se upustimo u razgovor oko izrade mobilnih aplikacija vrlo brzo nas može zaboljeti glava kada se susretnemo s raznim tehnološkim terminima, izrazima a na kraju kada nas sve to kao šlag na tortu dođe visoka cijena izrada mobilne aplikacije zavrti nam se u glavi.

Univerzalni dogovor kakva mobilna aplikacije Vam je potrebna ne postoji. Ima puno faktora na koje se mora obratiti pažnja prilikom izbora kakva Vam treba mobilna aplikacija. Najvažnije je znati tko je krajnji korisnik Vaše mobilne aplikacije te što oni očekuju od aplikacije. Taj odgovor će odrediti i smjer koju tehnologiju će te izabrati za izradu mobile aplikacije a što će na kraju i utjecati na krajnju cijenu mobilne aplikacije.

Koliko vrsta mobilnih alpikacija imamo ?

NATIVE MOBILNE APLIKACIJE

Analissa native aplikacije

Izgrađene ekskluzivno samo za jednu mobilnu platformu. To su aplikacije izgrađene samo za IOS, Android,Windows telefone ili Blackberry. One mogu biti upotrebljene samo na platformama za koje su izgrađene. Jednostavno rečeno aplikacija izrađena za Android ne može biti upotrebljena na iPhone platformi.

Analissa native aplikacije

Izgrađene ekskluzivno samo za jednu mobilnu platformu. To su aplikacije izgrađene samo za IOS, Android,Windows telefone ili Blackberry. One mogu biti

upotrebljene samo na platformama za koje su izgrađene. Jednostavno rečeno aplikacija izrađena za Android ne može biti upotrebljena na iPhone platformi.

Prednosti native aplikacije

  • Vrlo brze, responzivne jer su rađene bas specifično za određenu mobilnu platformu
  • Više su interaktivne i intuitivne
  • Na zahtjev korisnika isporučuju rezultate ikakvih problema i zapreka
  • Vrlo lagana distribucija jer nalaze na App store-u ili Google play-u

Nedostaci native aplikacije

  • Znatno su skuplje za razvoj od ostale 2 vrste aplikacija
  • Zahtijevaju puno više vremena za razvoj
  • Imaju veće troškove održavanja i češće zahtjeve za update-om

HYBRID MOBILNE APLIKACIJE

Kombinacija native aplikacija i web aplikacija. Na prvi pogled izgledaju jednako kao native aplikacije.
To su aplikacije razvijene da se mogu upotrebljavati na više platformi. Nisu razvijene samo za određenu mobilnu platformu kao native aplikacija. Znači hybrid aplikacija se može koristiti na za IOS, Android,Windows telefone ili Blackberry platformi.
One su razvijene na programskom jeziku kao i web stranice . Upotrebljavaju se slične tehnologije i onda se kompiliraju kako bi mogle biti upotrebljavane na različitim mobilnim platformama.

Analissa hybrid mobilne aplikacije

Prednosti hybrid aplikacije

  • Mogu se upotrebljavati na svim mobilnim platformama IOS, Android,Windows Blackberry
  • Mogu se distribuirati kroz App Store, Google play
  • Razvoj ove vrste aplikacija je puno jeftiniji nego native aplikacija ali i skuplji nego PWA aplikacije
  • Razvoj ove aplikacije je brže nego native aplikacije
  • Relativno su nove na tržištu i vrlo brzo se razvijaju i otklanjaju sve svoje nedostatke koji su sada trenutno prisutni. Problemi oko ove vrste aplikacije svakim danom su sve manje prisutni i uočljivi.

Nedostaci hybrid aplikacije

  • Nešto su sporije nego native mobilne aplikacije
  • Aplikacije s bogatim animacijama i zvukovnim efektima ne rade trenutno najbolje a hybrid aplikacijama kao kod native aplikaciji
  • Manje su interaktivne nego native aplikacije
  • Relativno su nove na tržištu i vrlo brzo se razvijaju i otklanjaju sve svoje nedostatke koji su sada trenutno prisutni. Problemi oko ove vrste aplikacije svakim danom su sve manje prisutni i uočljivi.

PROGRESSIVE WEB APPLICATIONS (PWA)

PWA je web aplikacija koja ima mogućnost da korisnicima pružaju iskustvo slično kao i gore spomenute aplikacije bez potrebe za instalacijom preko AppStore ili Google Play Store. Za PWA možemo reći da je to prijelaz između mobilni web stranica i mobilnih aplikacija.
One su dostupne preko web URL stranice te URL link aplikacije može biti spremljen na ekran mobitela kao ikona. Izgrađene su tehnologijom kao i web stranice. Zahtijevaju minimum memorije na mobilnom uređaju jer se baza podataka nalazi na serveru. Zbog toga se može pristupiti putem bilo koje mobilnog uređaja u koliko ima internet veza u i koliko znaš URL aplikacije.

Analisaa PWA mobilne aplikacije

Prednosti PWA aplikacije

  • Jednostavne za izgradnju
  • Jednostavne za održavanje
  • Imaju mogućnost rada u off-line verziji. Jedna aplikacija potrebna za sve mobilne platforme

Nedostaci PWA aplikacije

  • Trebaju browser kako bi pokrenuli PWA aplikacij
  • Potrebno je upisati URL aplikacije u browser, proći određeno vrijeme da se aplikacija učita
  • Vrlo velika mogućnost slabog korisničkog iskustva
  • Reklamiranje PWA aplikacije isključivo preko vlastite web stranice, nema mogućnost pojave na AppStore ili Google play
  • Puno manje interaktivne i intuitivne nego native ili hybrid aplikacije

Off line pruža odlično korisničko iskustvo ali samo u određenim situacijama i za određene aplikacije , u koliko imate potrebu za interaktivnom aplikacijom kao npr napraviti neku narudžbu ili pretplatiti se na sadržaj to nije moguće u off line verziji. Upravo off line rad nas usmjerava i govori nam za koju svrhu su PWA aplikacije prihvatljiv rješenje.

Nadam se da smo ovim blogom barem malo otvorili temu kako pametnije odabrati mobilnu aplikaciju i kao pripremljeniji otići na sastanak s developerima za izradu mobilnih aplikacija.
Kao što vidite odabir vrste mobilne aplikacije ovisit će isključivo o Vama i koja je svrha mobilne aplikacije.

Ako želiš znati sve o Inbound Marketingu još puno toga pretplati se na primanje naših blogova i svaki tjedan u svoj inbox dobivaš novi blog 

PODIJELI NAŠ BLOG

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Želiš li još puno toga naučiti o INBOUND MARKETINGU ?

Ako želite biti u toku s novostima na području inbound marketinga, inbound prodaje i digitalnog poslovanja upiši svoje podatke i primaj naš newsletter ! 

SJEDIŠTE

Analissa d.o.o.
Jelenčica 10
10 000 Zagreb
Croatia

Analissa tim
O NAMA
MENU

PRIMAJ NAŠE NEWSLETTERE

Ako želite biti u toku s novostima na području inbound marketinga, inbound prodaje i digitalnog poslovanja upiši svoje podatke i primaj naš newsletter !