Što Vama znači broj pratitelja na društvenim mrežama?

Da, društvene mreže su sastavni dio vaše digitalne strategije i poslovanja. Prisutni ste, aktivni i imate impozantni broj pratitelja. Svaki mjesec u izvještajima svojim nadređenima kao pokazatelj uspješnosti prikazujete lijepe šarene grafove na kojima se vidi koliki Vas broj ljudi prati i zadovoljno trljate svojim ručicama kako ste sjajno obavili posao.

Ako niste novi brend na tržištu, niste li možda fokusirani na metriku koja Vam je odavno trebala prestati biti jedna od važnijih.

Znate li kako se popularno zove metrika koja mjeri broj pratitelja (followera), lajkova i sl.? Metrika taštine.

Postoje već i razne definicije i objašnjenja ove metrike, navest ćemo samo jednu , Richarda Baystona

Koja u slobodnom prijevodu kaže da  je to:

“ Metrika od koje se osjećate zaista sjajno, ali Vam ne govori apsolutno ništa o vašem biznisu.“

Pametnom dosta. Ili možda nije? Zadivljujući je broj brendova koji i danas smatraju da je vrlo bitno koliko imaju pratitelja, u odnosu na mali broj brendova koje oni prate.

broj posjetitelja

Brendovi koji sami po sebi imaju velik broj pratitelja, nisu došli do njih smicalicama nego angažmanom, komunikacijom,  otvorenošću i empatijom prema svojim pratiteljima. Odgovaranjem na njihove komentare i upite, nudeći im sadržaj koji ih interesira i koji rješava njihove probleme.

Takvi brendovi uspješnost na društvenim mrežama mjere na način koji im govori kako da budu još bolji stvarajući sadržaj koji njihove pratitelje zanima. Komuniciraju s njima tako da u potpunosti postanu lojalni brendu kojeg su odlučili pratiti i posvetiti mu vremena.

Koliko ste puta primijetili da pitanja i komentari ispod nekog posta ostaju ne odgovoreni?

Naravno, ni mi ne zastupamo mišljenje da baš svaki komentar treba svoj odgovor, pogotovo ako je zlonamjeran. Trošiti vrijeme na takve komentare koji nisu dobronamjerna kritika je suludo.

Ako objavite npr. fotografiju nekog Vašeg proizvoda a u komentarima se vidi bar dvadesetak pitanja o cijeni na koja nitko nije odgovorio, da li stvarno mislite da će te u buduće od tih pratitelja dobiti ikakve reakcije.

Primjer proizvod i cijena su jednostavni i banalni da pojednostavnimo priču, iako ih na društvenim mrežama možete pronaći u velikom broju.

Bolje 1 000 pravih fanova nego 1 000 000 kupljenih

broj posjetitelja

Mi osobno više zastupamo koncept gospodina Kevin Kelly-a “1000 pravih fanova.

Zašto?

Razlog je vrlo jednostavan. To su Vaši pravi followeri, oni vole Vaš brend, oni su angažirani.  Prate Vaše objave, lajkaju, komentiraju, lojalni su i na kraju oni kupuju Vaš proizvod i uslugu. Ako ste skloni kupovanju pratitelja i bitan Vam je samo taj impozantni broj dovodite se u situaciju da se opet obraćate krivoj ciljanoj skupini.

U slučaju Vaših pravih pratitelja razvija se odnos i komunikacija gdje možete znati točno što ih zanima, gdje se nalaze, pružiti im ono što žele i oni će to znati cijeniti. Ljudi danas ne komuniciraju s brendovima nego s ljudima i Vaš zadatak na društvenim mrežama je komunicirati sa svojim pratiteljima. Oni zato jesu tu i to je Vaša obaveza, dužnost i svakako bi trebalo biti zadovoljstvo.

Ustanovili smo već da je broj pratitelja, plaćenih lajkova i sl. pokazatelj uspješnosti samo novim tvrtkama koje još uvijek rade na ‘brand awareness-u’ i žele postići prepoznatljivost brenda na tržištu.

Ostali bi u svoje mjesečne izvještaje osim lijepih šarenih grafova o porastu broja pratitelja (na koji god način do njih došli) mogli ubaciti i rezultate koji će im biti od koristi za određivanje daljnje strategije, sadržaja i načina na koji te followere mogu pretvoriti u svoje prave fanove i kupce.

One koje interesiraju sve te zlata vrijedne “formulice“ i što treba pratiti iz kojeg razloga,“stay tuned”…

2018-11-20T15:21:59+00:00